Forum van de Landelijke Vereniging voor Vitiligo-Patiënten

Dit forum is vrij toegankelijk voor iedereen. Wilt u berichten plaatsen, of op berichten reageren, dan moet u eerst een account aanmaken. Dit doet u via de knop "Registreren" hierboven. Let op: zowel LVVP-leden als niet-leden dienen eerst een forumaccount aan te maken om te kunnen schrijven. U kunt als LVVP-lid dus niet op het forum inloggen met uw normale website-account.

Pagina's: [1] |   Omlaag
  Afdrukken  
Auteur Discussie: Naltrexone
Pleccy
Leden

Gepost op: 14-07-2009, 14:56:26
Antwoorden

In de nieuwsbrief van een Amerikaanse Vitiligo-organisatie (vitiligosupport.com) stond een verwijzing naar "Low Dose Naltrexone Therapy (LDN)", een therapie gebaseerd op inname van lage doses Naltrexone. Deze therapie wordt gebruikt voor diverse doeleinden en schijnt een gunstig effect te hebben op diverse auto-immuunziekten. Een en ander wordt oa beschreven in het boek "The Promise Of Low Dose Naltrexone Therapy: Potential Benefits in Cancer, Autoimmune, Neurological and Infectious Disorders". Zie http://www.amazon.com/gp/product/0786437154. en op de website http://www.lowdosenaltrexone.org

Op een website voor kankerpatiënten wordt het ook genoemd: http://www.kanker-actueel.nl/index.php?blz=an_al.naltrexone&id=115

Heeft iemand hier ervaringen mee, of is hier überhaupt iets over bekend in Nederland (en België)? Googlen naar de combinatie naltrexone en vitiligo levert alleen maar spamberichten op fora en websites op. Blijkbaar wordt er illegaal via internet in gehandeld en is het de moeite waard om over te spammen.
Anna
Leden

Antwoorden #1 Gepost op: 05-09-2009, 19:52:29
Antwoorden

Beste Pieccy,
ik heb geen ervaring met dit product, maar als er geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de echte werkzaamheid er van wat betreft vitiligo heb ik altijd het idee dat er commerciele belangen mee gemoeid zijn. Voorlopig lijken de studies nog te klein te zijn en dan vooral te gaan over de ziekte van Crohn, MS en AIDS.  En de ene auto-immuunziekte is de andere niet, maar er wordt nu wel gesuggereerd dat het voor allerlei auto-immuunziekten werkzaam kan zijn.
Googlen met Naltrexone en auto-immuunziekten levert overigens meer op.
mvg Anna
Koen
Leden

Antwoorden #2 Gepost op: 07-12-2010, 10:41:59
Antwoorden

Beste Pleccy,

Sinds april 2010 heb ik vitiligo. De pigmentloze vlekken namen vrij snel toe,
dus nu ben ik op een punt gekomen dat ik het zo snel mogelijk effectief wil laten behandelen.

Ik heb 2x / week UVB straling bij m'n dermatologe, maar omdat ze me verteld heeft,
dat het slaagpercentage niet zo hoog is, ben ik op zoek gegaan naar extra ondersteunende middelen.

Een orthomoleculair deskundige heeft me LDN aangeraden, ik had er nog nooit van gehoord,
maar wat ik er van lees lijkt het me wel de moeite waard om te proberen.
Sinds gisteren ben ik opnieuw met LDN begonnen. (ik was 3 weken gestopt omdat ik in het buitenland op reis was).

Ik zal proberen eraan te denken om binnen enkele maanden nog een bericht te posten over m'n ervaringen met LDN en vitiligo in combinatie met UVB. Nu kan ik er nog niet veel over zeggen.
Na een UVB behandeling wordt m'n huid steeds rood, en heb ik ook last van lichte jeuk. Na enkele dagen wordt de huid terug witter. Ik ben nu 2 maanden UVB straling aan het volgen, volgens m'n dermatologe is het minimum 6 maanden.

Ik zou eigenlijk graag deelnemen aan een wetenschappelijk onderzoek ivm vitiligo, naar mijn gevoel wordt er veel onderzoek gedaan in het buitenland, maar niet bijster veel in Nederland en België. Naar mijn mening is het interessant om zelfs alternatieve methoden op een wetenschappelijk verantwoordelijke manier te onderzoeken, zodat je statistisch kan bepalen of de methode een verbetering geeft.

Soit ik zal proberen om binnen 2 maanden een vervolgbericht te posten.

mvg,

Koen

Pagina's: [1] |   Omhoog
  Afdrukken  

Ga naar: