Forum van de Landelijke Vereniging voor Vitiligo-Patiënten

Dit forum is vrij toegankelijk voor iedereen. Wilt u berichten plaatsen, of op berichten reageren, dan moet u eerst een account aanmaken. Dit doet u via de knop "Registreren" hierboven. Let op: zowel LVVP-leden als niet-leden dienen eerst een forumaccount aan te maken om te kunnen schrijven. U kunt als LVVP-lid dus niet op het forum inloggen met uw normale website-account.

Pagina's: [1] |   Omlaag
  Afdrukken  
Auteur Discussie: Relatieproblemen
vlekje1973
Leden

Gepost op: 18-10-2009, 11:17:29
Antwoorden

Wat kan ik zeggen over relatieproblemen. Op dit moment heb ik geen relatie maar heb ben wel getrouwd geweest, en lange tijd heb ik gedacht dat het door mijn vitiligo kwam dat zij was weggegaan.

Na lange tijd besefte ik dat dat er niets mee te maken had, maar mijn ego had wel een flinke deuk opgelopen.

Tot op heden ben ik erg onzeker naar het andere geslacht en durf eigenlijk niet meer op iemand af te stappen. Dit belemmerd mij wel in het dagelijks leven. Het is nu meer dan 12 jaar geleden dat ik ben gescheiden en zou maar wat graag een leuke vriendin willen hebben.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
« Laatste verandering: 21-10-2009, 21:22:48 door admin » Gelogd
piet62
Leden

Antwoorden #1 Gepost op: 08-11-2009, 15:59:38
Antwoorden

Enige tip die m.i. hout snijdt: niet achter de geraniums gaan zitten, ga naar buiten, zoek mensen op. laat je zien, verberg je niet, kijk wat er gebeurt.

Ben zelf sinds kort weer alleen (mijn vrouw heeft mij na 20 jaar verlaten, heeft niets met vitiligo te maken) maar voel je probleem wel aan. Mensen gaan in eerste instantie toch op het uiterlijk af. Wat ik zelf doe is overal waar ik kom toch d.m..v een opmerking of een blik contact te maken. Als je zelf geen initiatief neemt gebeurt er ook niets. Liep enkele weken geleden op een mooie zondagmiddag zomaar ineens langs de Kralingse Plas met een aardige dame te kletsen. Nee, dan heb je nog geen realtie, maar zonder contact krijg je die ook niet.

Kom op, durf! Door gesprekken aan te durven gaan, kan iemand je persoonlijkheid leren kennen en waarderen. Dat moet toch veel belangrijker zijn dan vlekken op je huid.
Regenboog
Leden

Antwoorden #2 Gepost op: 13-01-2011, 14:49:07
Antwoorden

Zou iets als internetdating misschien iets voor je zijn? Dan kan je eerst een band opbouwen zonder dat uiterlijk een grote rol speelt. En dan kan je het alvast vertellen. En als je dan meer een band met iemand opgebouwd hebt, kan je overgaan op een ontmoeting? Sommige sites zijn vrij laagdrempelig om eens rond te kijken.
Pagina's: [1] |   Omhoog
  Afdrukken  

Ga naar: