Forum van de Landelijke Vereniging voor Vitiligo-Patiënten

Dit forum is vrij toegankelijk voor iedereen. Wilt u berichten plaatsen, of op berichten reageren, dan moet u eerst een account aanmaken. Dit doet u via de knop "Registreren" hierboven. Let op: zowel LVVP-leden als niet-leden dienen eerst een forumaccount aan te maken om te kunnen schrijven. U kunt als LVVP-lid dus niet op het forum inloggen met uw normale website-account.

Pagina's: [1] |   Omlaag
  Afdrukken  
Auteur Discussie: Zwangerschap en vitiligo......
witte lelie
Leden

Gepost op: 20-06-2010, 21:37:59
Antwoorden

Geen idee waar ik dit berichtje moet plaatsen, dan maar hier proberen. Wellicht kan een moderator dit corrigeren en
op de juiste plaats zetten.
Nu ben ik zelf geen voorstander van forums omdat ik deze vaak onoverzichtelijk en tijdrovend vind, maar omdat
er wellicht meer mensen bij zijn gebaad zet ik toch een bericht op het forum.

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 4 jaar bezig met het krijgen van kinderen....tot onze spijt hebben we onze wens nog
niet volbracht zien worden.
Nu las ik heel toevallig op de hyves van vitiligo dat 1 meisje/vrouw ook bezig was met het krijgen van kinderen, maar een trage schildklier bleek te hebben. En dat vitiligo vaak gepaard gaat met een andere auto-imuun ziekte.
Dus een test gedaan bij de dokter, maar let op deze zei dat mijn waarde prima was .
Bij de arts voor de schildklier ( ik zet het er maar in begrijpbaar nederlands neer) was mijn waarde toch echt te hoog
Je hebt diverse waardes. Bij mij is de t4 (dacht ik zo uit mijn hoofd) te hoog. Dit is niet de schildklier zelf maar deze stuurt weer aan. Deze hoort tussen de 1-3 te zitten en bij een zwangerschap op 1
Zodat je kindje minder kans loopt op een achterstand.
Dus sowieso goed om deze waarde te checken als je bezig bent om kinderen te krijgen als je vitiligo hebt lijkt me.
Bij de laatste meting zat mijn waarde op 1,9 en deze wordt dus nog steeds bijgesteld.
Zelf ben ik blij dat ik het stukje had gelezen op de hyvessite zodat ik nu weet dat mijn waarde te hoog was.
Uiteraard weet ik niet of dit op een positief resultaat gaat berusten, maar alles proberen wat gunstig kan zijn ,lijkt me.

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met vitiligo of een andere auto-imuun ziekte met problemen bij zwangerschap en zijn er nog andere zaken waarop ik kan testen indirect of direct afleidend aan vitiligo die van belang zijn voor een zwangerschap?????

Pagina's: [1] |   Omhoog
  Afdrukken  

Ga naar: