Forum van de Landelijke Vereniging voor Vitiligo-Patiënten

Dit forum is vrij toegankelijk voor iedereen. Wilt u berichten plaatsen, of op berichten reageren, dan moet u eerst een account aanmaken. Dit doet u via de knop "Registreren" hierboven. Let op: zowel LVVP-leden als niet-leden dienen eerst een forumaccount aan te maken om te kunnen schrijven. U kunt als LVVP-lid dus niet op het forum inloggen met uw normale website-account.

Pagina's: [1] |   Omlaag
  Afdrukken  
Auteur Discussie: reactie op reis-vaccinatie Hepatitis A
maudabc
Leden

Gepost op: 23-10-2010, 22:06:43
Antwoorden

Wie heeft ervaring met de combinatie vitiligo en de (reis)vaccinatie tegen Hepatitis A?

Verergeren de klachten (dus meer witte vlekken) na vaccinatie?

Onze dochter reageerde er nl. wel op, en wij zijn benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben!

We moeten nl. nog een 'volgende ronde' vaccinaties.
Anna
Leden

Antwoorden #1 Gepost op: 09-11-2010, 10:44:54
Antwoorden

Ik heb deze combinatie nog niet eerder gehoord. Zijn de vlekken in de omgeving van de vaccinatie prik ontstaan of op andere plaatsen? En gaat de verergering nu nog steeds door?
Als u het goed vindt zal ik deze vraag ook (laten) opnemen in de Nieuwsbrief en ik zal de vraag aan onze medische adviseur doorgeven. Mag ik vragen wat de leeftijd van uw dochter is?
Met vriendelijke groet,
Anna
maudabc
Leden

Antwoorden #2 Gepost op: 09-11-2010, 14:08:41
Antwoorden

Beste Anna,

Hartelijk dank voor je reactie. Onze dochter Suzanne (11 jaar) kreeg binnen zeer korte tijd na de vaccinatie in juni 2010 enorm veel witte vlekken op haar handen. We konden gelukkig heel snel bij de dermatoloog  terecht, die haar de zalf Cutivate voorschreef. Helaas heeft Suzanne een hele nare zomerperiode door moeten maken, ze wordt nl. snel bruin, en dat gaat niet samen met die witte vlekken.... Maar na ongeveer 6 weken begonnen enkele plekken al roze te verkleuren. Na ongeveer 2.5 maand waren haar handen weer 'normaal', op een heel klein plekje na.
Natuurlijk mag je mijn vraag plaatsen in de Nieuwsbrief. Ik ben nl. zeer benieuwd of nog meer mensen ervaring hiermee hebben. We wachten het af!

Met vriendelijke groet,
Janet Peeters-van Zanten
Pagina's: [1] |   Omhoog
  Afdrukken  

Ga naar: