Forum van de Landelijke Vereniging voor Vitiligo-Patiënten

Dit forum is vrij toegankelijk voor iedereen. Wilt u berichten plaatsen, of op berichten reageren, dan moet u eerst een account aanmaken. Dit doet u via de knop "Registreren" hierboven. Let op: zowel LVVP-leden als niet-leden dienen eerst een forumaccount aan te maken om te kunnen schrijven. U kunt als LVVP-lid dus niet op het forum inloggen met uw normale website-account.

Pagina's: [1] |   Omlaag
  Afdrukken  
Auteur Discussie: Vergoeding lichttherapie
yvon
Leden

Gepost op: 31-08-2010, 09:12:56
Antwoorden

Goeienmorgen,

Ik hoop dat 1 van jullie mij zou kunnen helpen. Mijn dochter van 8 jaar heeft Vitiligo, dat is ong. 1,5 jaar geleden geconstateerd. Ik heb toendertijd gelijk een afspraak bij het SNIP gemaakt en daar komen wij sindsdien. Afgelopen vrijdag weer geweest want de hormoonzalf waar ze mee behandeld wordt doet op het moment niet erg veel meer. In samenspraak met de Dermatoloog besloten om te starten met UVB behandeling thuis, en hier beginnen de problemen. Ik heb gelijk gisteren gehoord dat mijn verzekeraar dit niet vergoed, heel vreemd want wij zitten bij Avero/Achmea en dan ook nog eens de hoogste aanvullende verzekering de Excellent. Vier jaar geleden was dit een enorm goeie verzekeraar alleen jammer genoeg ga ik hier nu op terugkomen. In de voorwaarden van 2 jaar geleden werd het nog vergoed, nu wordt het alleen nog maar vergoed voor Psoriasis patienten, vrij discriminerend vindt ik. Er ligt nu een klacht bij Avero en hopelijk komen ze nog terug op hun beslissing, mijn hoop hierin is vrij laag, want ja het staat tenslotte in de voorwaarden werd mij verteld!!!!! Ik wil graag weten bij wie 1 van jullie is verzekerd zodat ik per 1 januari kan overstappen naar een andere verzekeraar die e.a. wel vergoed. Het is gewoon praktisch onmogelijk om 2x per week naar het SNIP af te reizen, gewoon om het simpele feit dat mijn dochter anders enorm veel gaat missen op school en ze door haar klas dan helemaal als "anders" wordt gezien en dat is iets wat ze echt absoluut niet leuk vind!!! Logisch lijkt mij als je zo klein bent!!!! Dus bij deze wij kan ons helpen??????

Groetjes,

Yvon
bernard
Leden

Antwoorden #1 Gepost op: 31-08-2010, 17:29:44
Antwoorden

UVB thuisbelichting in verband met vitiligo zit gewoon in het basispakket. Je hoeft er helemaal net voor bijverzekerd te zijn. Ik ben verzekerd bij IZZ en die heeft een contract met Medicare. We hebben hele goede resultaten behaald met de therapie.

Je kunt ook gewoon naar een dermatoloog gaan in een gewoon streekziekenhuis. Op de jubileumdag hoorde ik dat met name SNIP de thuisbelichting niet goed heeft afgesproken met de zorgverzekeraars. Ik ben bijvoorbeeld via het Groene Hart ziekenhuis in Gouda prima geholpen. De dermatoloog heeft zelf de thuisbelichting aangevraagd voor ons.
yvon
Leden

Antwoorden #2 Gepost op: 31-08-2010, 20:17:09
Antwoorden

Dank je wel Bernhard voor je reactie,

Bij Avero/Achmea zit het dus niet in het basispakket jammer genoeg (wel voor Psoriasis, maar omdat lichttherapie thuis voor Vitiligo ongeveer  1 jaar in beslag neemt en bij Psoriasis ong. 3 maanden hebben ze Vitiligo uit het pakket gegooid)  ik heb wel nu een klacht ingediend via mijn tussenpersoon dus nu wacht alleen nog hopen of ze hier iets mee doen. Zo niet stap ik in januari over naar een andere zorgverzekeraar, misschien is dan IZZ wel iets voor ons, ik ga het morgen even uitzoeken in ieder geval. Dank je wel.

Vriendelijke groeten,

Yvon
WTJ
Leden

Antwoorden #3 Gepost op: 04-11-2010, 12:56:07
Antwoorden

Hallo Yvon,

Vorig najaar zaten wij met hetzelfde probleem. Ik ben toen nogal wat verzekeraars nagegaan en ben zo bij VGZ terecht gekomen (volledige vergoeding). Overigens is mij wel verteld dat ik de lichttherapie bij een ziekenhuis in de buurt kon gaan volgen, onder een soort supervisie van SNIP. Maar ook 2x per week naar een ziekenhuis in de buurt (voor ons nog altijd min. 20 minuten per auto) vond ik veel te belastend, zowel voor mijn zoon (8) als voor mijzelf. Ben zeer tevreden met de overstap naar VGZ en de lichttherapie slaat duidelijk aan. Ik weet alleen niet goed wat we er uiteindelijk van mogen verwachten. Veel witte plekken (mijn zoon heeft ze ongeveer overal, behalve in zijn gezicht en op zijn onderarmen/handen) zijn inmiddels vol bruine stippeltjes, maar als dat zo blijft dan vind ik zelf een egale witte plek eigenlijk minder vervelend dan die gestippelde.

Mirjam
Pagina's: [1] |   Omhoog
  Afdrukken  

Ga naar: